Persediaan Bersalin dan Berpantang untuk Bakal Ibu

Bismillahirrahmanirrohim
Assalamualaikum w.b.t

Hai..bila tgk post kat fb ramai bakal2 ibu yg sedang menanti detik bahagia menyambut kelahiran insan tersayang yg bakal menjengah dunia. Terdetik hati saya pun mengalami pengalaman yg sama awal tahun ni. Alhamdulillah si comel sudah hampir mencecah 7bulan pd september ini.

Kelahiran si bayi tidak dapat kita jangka. "Due date" yg diberi hanyalah 1 rujukan 40minggu tempoh matang kandungan. Persediaan barangan utk ke hospital sebaiknya hendaklah dilakukan selewat-lewatnya ketika kandungan mencecah 36minggu. Tapi jangan jadi macam saya, eksited sume letak di kereta. Bila sampai masa ke wad, beg tidak di bawa bersama. Dah si comel pinjam baju hospital dulu =).


Antara perkara yg saya amalkan sepanjang perjalanan ke hospital dan kesakitan kontraksi adalah tidak putus lidah ini selawat ke atas junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta mengamalkan doa Nabi Yunus semasa di dalam perut Ikan Nun.



Alhamdulillah sakit yg saya alami dr 12 tgh malam 13 feb berakhir pd 8.48 pagi dgn kelahiran cahayamata lelaki secara normal. Sila amalkan dan semoga bermanfaat.

Pengalaman pahit adalah sembelit menjadi salah satu masalah utama. Rasanya dekat seminggu makan macam2 wpun da telan oren dan pelbagai sayur tapi xterasa nak membuang pun. Trauma pun de sebab jahitan kat bawah tu kan.

Jadi, nasihat utama saya anda hendaklah sediakan suplemen utk melancarkan pelawasan, mempercepat penyembuhan luka, pastikan badan masih bertenaga, menambah susu dan emosi stabil sebab sebelum ni sedap je tido nak bangun kol bape kan. De baby dapat pula yg jenis siang tido malam jaga, letih juga jadinya. Pastinya pilihan yg tepat yg mempunyai ciri2 disebut adalah Cadangan Set Berpantang Shaklee. Pastinya konsultasi terbaik akan diberi kepada anda.


Yunez Izzati
0126720464
SID tip top & meletop! 

cod area bkt kapar, meru, setia alam, aman perdana, puncak alam, kapar, klang dan kawasan berhampiran. 

0 comments:



Catat Ulasan