Makanan Terbaik Untuk Kulit Cantik Berseri - Bahagian 2

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum w.b.t


Meh nak sambung petua makanan yang baik untuk kulit.

6 . Buah Beri :


Buah beri (strawberi, blueberri, blackberry,aca berri) penuh nutrisi dan antioksidan, sehingga merupakan pilihan yang sangat baik untuk menyingkirkan racun dan radikal bebas dalam tubuh yang akhirnya akan membuat kulit anda yang terlihat muda, sihat dan bersinar. Buah-buahan yang kaya antioksidan lainnya juga baik dimasukkan kedalam diet kesihatan dan kulit. Hui, memang menarik macam yang terkandung dalam sebotol Vivix.

7 . Bawang putih :


Mengandungi yang disebut allicin, sehingga bawang putih banyak dikenal karena kemampuannya untuk melawan segala macam bakteri dan virus dalam tubuh. Bahan dapur ini juga anti jerawat dan jenis-jenis masalah kulit yang terkait erat dengan bakteria dalam tubuh Anda. Kalau tak lalu nak makan gitu je boleh amalkan Garlic Shaklee yang lebih mudah ditelan.

8 . Soya :


Soya sangat umum dalam diet vegetarian, karena makanan ini dikenal terdiri dari zat besi, kalsium, mangan, protein, dan lemak sehat. Seiring waktu berlalu, rutin mengamalkan soya akan memberikan kesan magic pada kulit Anda. Hal ini termasuk produk berasaskan soya yang lain seperti susu, tempe, tauhu dll. Nak lagi best mestilah melalui segelas ESP atau Cinch Shake Shaklee kan.

9 . Kacang Hijau / Dhal / Peas :


Kacang lentil dan kacang peas pada umumnya disebut dengan kacang-kacangan, yang banyak dikenal karena kandungan protein yang tinggi. Sementara itu serat dan vitamin yang ada dalam kacang-kacangan akan membantu untuk meningkatkan sistem pencernaan anda. Pencernaan yang lebih baik dan detoksifikasi untuk kulit yang lebih sehat.




{Sumber}

Jemputlah amalkan makanan semulajadi yang memberikan khasiat untuk kulit tu ye. Nak alternatif lebih mudah cari zati k. Shaklee menawarkan pelbagai pilihan produk yang membantu mendapatkan kulit idaman.



Yunez Izzati

012-6720464
SID Tip Top & Meletop!

0 comments:



Catat Ulasan