Makanan Terbaik Untuk Kulit Cantik Berseri - Bahagian 1

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum w.b.t

Hai3..siapa yang xnak kulit cantik berseri kan. Malahan ada yang sanggup mengeluarkan belanja mencecah ribuan untuk pelbagai produk atau pembedahan untuk mendapat kulit idaman. Hari ni kita nak tengok makanan yang boleh membantu menaikkan seri wajah gitu. 

1 . Buah Anggur :


Anggur adalah buah yang sarat dengan manfaat kesihatan, termasuk untuk kulit yang bersih. Sangat ideal untuk mengamalkan makan anggur merah beserta bijinya kerana dalam biji ini mengandung antioksidan kuat yang mampu mengurangi infeksi kulit. Vivix Shaklee turut diekstrak dari anggur tau.

2 . Brokoli :


Brokoli adalah sayuran no. 1 dalam daftar top sayuran tinggi nutrisi didunia.  Sayuran ini penuh dengan segala macam antioksidan dan vitamin  A, Vitamin C, Vitamin B kompleks, Vitamin K dan Vitamin E. Semua vitamin ini berperan yang sangat penting untuk menjaga kulit agar bersih dan bercahaya. Anda dapat memakannya dikukus atau mentah bersama dalam salad. Satu lagi manfaat brokoli, iaitu sangat rendah kalori.
Secara umum, semua sayuran tinggi nutrisi sehat, termasuk serat, antioksidan dan rendah kalori. Dan tentunya juga sangat baik untuk kesihatan, khususnya kulit yang bersih, berseri dan tegang. Jika anda kurang berminat pada sayur-sayuran, anda digalakkan untuk mengambil B-Complex Shaklee untuk memenuhi keperluan Vitamin B untuk badan anda.

3 . Beras merah :


Ketika kekurangan tenaga, beras merah adalah yang terbaik untuk dimakan. Ini kerana beras merah akan membuat anda merasa lebih kenyang dan dalam jangka waktu yang lebih lama. Selain manfaat gizi, ia juga terdiri dari magnesium, protein, vitamin B kompleks dan antioksidan – yang semua bermanfaat dalam menjaga kulit halus dan bebas noda.

4 . Aprikot :


Faktanya bahwa buah aprikot sarat dengan lemak baik, dan sangat popular dalam dunia diet. Buah ini juga mengandung vitamin C dan Vitamin E – yang keduanya berguna untuk menjaga kulit yang cerah, sempurna dan indah. Nak lebih mudah amalkan sebiji Vitamin C dan Vitamin E Shaklee setiap hari untuk pembentukan kolagen semulajadi dan mengurangkan bekas jerawat atau jeragat.

5 . Kacang dan biji-bijian :


Kacang tidak hanya terdiri dari berbagai macam jenis lemak sehat, tetapi juga mengandung selenium. Nutrisi ini paling penting, dan kebanyakan orang seringkali kekurangan nutrisi ini dalam makanan mereka. Kekurangan selenium dapat menghasilkan kulit bersisik dan jerawat. Kacang Brazil, biji labu, biji bunga matahari dan almond adalah snack sehat sempurna pada malam hari, karena berisi banyak kalium, tembaga , vitamin E dan zat besi. Namun perlu diperhatikan bahawa, kacang tidak perlu kebanyakan garam atau digoreng dengan banyak minyak.
{Sumber}


Nak lebih banyak info tentang makanan yang baik untuk kulit? Nantikan sambungan seterusnya tau pada bahagian 2 =)



Yunez Izzati
012-6720464SID Tip Top & Meletop!

0 comments:



Catat Ulasan