Perbezaan Shaklee : Energizing Soy Protein ( ESP )

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum w.b.t

Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. Hakikatnya pengasingan ptotein yang pertama ini divipta oleh Dr. Shaklee pada awal 70an. Di mana kini banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr. Shaklee telah lama mengetahui protein soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.

Energizing Soy Protein ini diiktiraf seluruh dunia dengan melalui ujian klinikal yang ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi. Kacang soya yang digunakan mengandungi "non-GMO" (non Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Setiap 1 tin 850g ESP dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan tenaga segera yang tahan lama.




ESP merupakan satu-satunya produk di pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5vitamin dan 4mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur. Manakala kandungan Indeks Glisemik G.I yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai untuk penghidap kencing manis.  Satu hidangan ESP bersamaan dengan 2x ganda daging, 4kali ganda telur,  12x ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap tubuh.

Yunez Izzati
012-6720464
SID tip top & meletop!

0 comments:



Catat Ulasan