Kepentingan Protein dan Asid Amino

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum w.b.t

Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ, tisu dan hormon manusia.  Ia turut meransang fungsi psikologi. Kekurangan protein menyebabkan kelemahan untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, tumbesaran terbantut, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon yang akhirnya membawa kepada kegagalan fungsi organ seterusnya kematian.



Protein terdiri daripada 20 jenis asid amino yang akan menghasilkan jenis protein yang berbeza mengikut keperluan dan enzim yang diperlukan tubuh.

Terdapat asid amino tertentu yang dapat dihasilkan tubuh yang dipanggil "Asid amino tak perlu". Manakala asid amino yang tidak dapat dihasilkan tubuh dan harus diperoleh melalui makanan adalah "Asid amino perlu". Shaklee menyediakan kesemua asid amino perlu tersebut.


Shaklee merupakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali sebagai Identity Preserved Programme IPP Ia memastikan kacang soya yang dihasilkan bebas daripada pendedahan perubahan genetik daripada benih sehingga pengeluaran. Terjamin kualiti dan sangat istimewa kan?


Yunez Izzati
012-6720464
SID tip top & meletop!

0 comments:



Catat Ulasan