Perbezaan Shaklee : Vita-Lea

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum w.b.t


Vita-Lea Shaklee adalah multivitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia. Asalnya dikenali sebagai "Vitalize-Mineral" yang disingkatkan kepada "Vita-min" dan perkataan vitamin yang disebut kini asalnya dari Shaklee.

Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya dari cecair 90tahun dulu kepada tablet yang dikenali sebagai Vita-Lea. Setiap tablet mengandungi 30nutrisi lengkap harian yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12vitamin dan 7mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA.  Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang.


Tablet Vita-Lea disaluti dengan serbuk nutrisi - spirulina. Ia dihasilkan dengan kaedah terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks, disebut sebagai "Eksplo-tab". Ia merupakan tablet multivitamin yang paling pantas di dunia larut dalam air dan tubuh manusia. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protein untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.

Ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan Vita-Lea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. Vita-Lea telah dipilih oleh Center of Sciences di Amerika Syarikat sebagai "The Best Multivitamin" di dalam Public Interest pada tahun 2000.

Yunez Izzati
012-6720464
SID tip top & meletop!

Fungsi dan Manfaat Zinc Untuk Tubuh

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum w.b.t




Zinc ni antara keperluan tubuh yang sering diabaikan. Padahal fungsinya banyak dan turut mempengaruhi kualiti kesihatan. Unicef dah kategorikan zinc ni sbg nutrisi penting. Sampai tahun 1997 masih ramai yg x sedar kepentingan zinc termasuklah rakyat negara maju tau. Meh nak share fungsi dan manfaat zinc untuk tubuh:

- mengaktifkan 200 jenis enzim
zinc berkebolehan menggabung DNA, RNA dan protein dan seterusnya merangsang pembentukan sel. Ia mengaktifkan 200 jenis enzim di dalam tubuh untuk memelihara metabolisma, gigi dan tumbesaran. 

- membentuk kolagen
membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan memperbaiki diabetis

- bintik putih di kuku
Ia petanda kekurangan zinc yang boleh membawa kepada depresi, lemah daya ingatan, kerap jatuh sakit, penyembuhan luka yang lambat, pembengkakan prostat, anemia



- mempertingkat sistem imun
membantu pengeluaran kelenjar thymus yang berfungsi mempertingkat sistem imun dengan pengeluaran T-cells yang menghalang kanser dan serangan penyakit. 

- mempercepat pemulihan luka
luka luaran dan dalaman, selepas pembedahan, mengurangkan alergi dan bintik di kulit. Kesan lebih pantas dengan memghancurkan zinc dan taburkan serata ke atas luka. 

- memperbaiki masalah prostat
memperbaiki masalah kerap kencing, dan benign prostatomegaly sebanyak 70% jika diamalkan secara konsisten

- kemampuan seks lelaki
meningkatkan tenaga dan kemampuan seks lelaki serta bilangan sperma yang terhasil



- ovulasi wanita
membantu penguncupan uterus mengembalikan daya ketahanannya

- memperbaiki radang kulit
termasuk resdung dan jerawat

- mengekalkan deria bau dan selera makan. Kenalpasti tau bila selera makan merudum terutama kanak-kanak. 



Yunez Izzati
012-6720464
SID tip top & meletop! 



Teknologi Melambatkan Proses Penuaan

Bismillahirrahmanirrohim
Assalamualaikum w.b.t


4 Mekanisma Penuaan Pada Tahap Selular
1. Kerosakan DNA
Setiap hari sel tubuh diserang oleh hampir SEJUTA serangan yang merosakkan DNA. Serangan ini merosakkan pengkalan data genetik, menghasilkan typo (kesilapan dari yang asal yang mengganggu fungsi sel dan umur. Ramuan Vivix melindungi dan memperbaiki selular DNA.

2. Pengawalan Genetik
Menyumbang kepada deteriorasi (kemerosotan) umur pada tahap selular. Di dalam satu penemuan utama, ujian klinikal terbaru, menunjukkan ramuan vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan. 

3. Pengeluaran Tenaga Yang Kian Menurun Oleh Sel
Mitochondria (penjana tenaga) di dalam sel menghasilkan tenaga yang diperlukan. Apabila kecekapannya merosot, fungsi sel juga menurun. Ramuan vivix menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga di dalm sel.

4. Penimbunan Potin AGE
Protin AGE (Advance Glycation End Products) berlebihan boleh menyebabkan kerosakan tahap selular yang akan mengganggu keutuhan sel dan umur. Ramuan vivix adalah 10kali lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur muscadine) yang membantu melambatkan pembentukan protin AGE.



Vivix juga tururt memelihara kesihatan jantung, otak, sistem imun, perlindungan antioksidan, peningkatan tenaga pada tahap selular kesihatan dan kesejahteraan. 

Penggunaannya disaran untuk merawat kanser, mengurangkan alzhemeir, merawat diabetis dan darah tinggi, pesakit jantung, lain-lain penyakit kronik ataupun untuk rasa dan kelihatan awet muda. Ibu mengandung tidak disaran untuk mengambil vivix di dalam senarai suplemen kerana kandungan antioksidan yang tinggi akan mengganggu perkembangan bayi. 

Yunez Izzati
0126720464
SID tip top & meletop!
Cod area bkt kapar, meru, setia alam, aman perdana, puncak alam, kapar, klang dan kawasan berhampiran

Perbezaan Shaklee : Energizing Soy Protein ( ESP )

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum w.b.t

Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. Hakikatnya pengasingan ptotein yang pertama ini divipta oleh Dr. Shaklee pada awal 70an. Di mana kini banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr. Shaklee telah lama mengetahui protein soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.

Energizing Soy Protein ini diiktiraf seluruh dunia dengan melalui ujian klinikal yang ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi. Kacang soya yang digunakan mengandungi "non-GMO" (non Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Setiap 1 tin 850g ESP dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan tenaga segera yang tahan lama.




ESP merupakan satu-satunya produk di pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5vitamin dan 4mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur. Manakala kandungan Indeks Glisemik G.I yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai untuk penghidap kencing manis.  Satu hidangan ESP bersamaan dengan 2x ganda daging, 4kali ganda telur,  12x ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap tubuh.

Yunez Izzati
012-6720464
SID tip top & meletop!

Kepentingan Protein dan Asid Amino

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum w.b.t

Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ, tisu dan hormon manusia.  Ia turut meransang fungsi psikologi. Kekurangan protein menyebabkan kelemahan untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, tumbesaran terbantut, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon yang akhirnya membawa kepada kegagalan fungsi organ seterusnya kematian.



Protein terdiri daripada 20 jenis asid amino yang akan menghasilkan jenis protein yang berbeza mengikut keperluan dan enzim yang diperlukan tubuh.

Terdapat asid amino tertentu yang dapat dihasilkan tubuh yang dipanggil "Asid amino tak perlu". Manakala asid amino yang tidak dapat dihasilkan tubuh dan harus diperoleh melalui makanan adalah "Asid amino perlu". Shaklee menyediakan kesemua asid amino perlu tersebut.


Shaklee merupakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali sebagai Identity Preserved Programme IPP Ia memastikan kacang soya yang dihasilkan bebas daripada pendedahan perubahan genetik daripada benih sehingga pengeluaran. Terjamin kualiti dan sangat istimewa kan?


Yunez Izzati
012-6720464
SID tip top & meletop!

Zink Terbaik Menjaga Khazanah Lelaki

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum w.b.t

Zinc di dalam prostat lelaki adalah 10x ganda lebih dari organ lain. Zinc memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. Defisiensi yang serius akan mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, impoten, perkembangan yang kecil, atau pincang pada testikel, kiraan sperma yang rendah, kemerosotan fungsi seksual, penuaan pra matang dan keguguran rambut. Oleh yang demikian zinc amat diperlukan dari usia remaja hingga warga tua.


Usaha kesuburan bukan hanya pada 1 pihak sahaja, tetapi toleransi dan kerjasama kedua-dua pihak amat diperlukan dalam usaha mendapatkan zuriat.
Berikut adalah cadangan set kesuburan untuk lelaki:
- Zinc
- Vitamin E
- ESP
Set di atas membantu meningkatkan keinginan dan daya seksual, meningkatkan kualiti dan kuantiti sperma yang dihasilkan serta penghasilan tisu, organ, hormon dan kulit yang lebih sihat.
Hubungi zati untuk keterangan lanjut ye.

Yunez Izzati
012-6720464
SID tip top & meletop!

Resipi: Keledek Goreng Rangup

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum w.b.t

Buat pertama kalinya rasa nak kongsi resipi lak dengan anda semua. Sebelum ni beriya je tapi x tertulis pun, hihi..

Ok, resipi hari ni ialah Keledek Goreng Rangup.
Bahan-bahannya:
1. Secawan tepung gandum
2. Sebiji Telur
3. Secubit garam dan kunyit
4. Keledek


Kemudian, sila bancuh bahan 1, 2 dan 3. Pastikan tidak terlalu cair atau pekat ye. Selepas selesai bancuhan bolehlah masukkan keledek ke dalamnya ye.


Letakkan kuali ke atas dapur dan tuangkan minyak secukupnya. Panaskan minyak dan masukkan keledek tersebut untuk proses menggoreng. Jangan lupa terbalikkan tau masa menggoreng tu. Kang hangit pula sebelah, menangis x berlagu pula sebab kempunan nanti. 

Bila dah masak sila la tos dan letakkan tisu pada pinggan untuk menyerap minyak. Adik dok berulang keluar masuk makan keledek goreng ni. Selamat mencuba!




Promosi March 2015: ESP, Zinc dan Vita-Lea untuk Kanak-kanak

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum w.b.t

Hai3..pejam celik pejam celik diam-diam dah masuk bulan March untuk tahun 2015 rupanya. Peringatan untuk semua juga tau sebab bermula 1 April 2015, Cukai Perkhidmatan 6% atau lebih dikenali sebagai GST akan dilaksanakan. Jadi, yang nak borong suplemen Shaklee digalakkan berbuat demikian la ye sebab produk Shaklee juga tidak terkecuali dikenakan cukai. Nak jimat meh pakat borong bulan ni tau.



Sempena bulan baru ni, Shaklee menawarkan beberapa pilihan tawaran promosi tau. Ia adalah:
- ESP beli 6 percuma 1
- ESP beli 2 potongan harga 5%
- Zinc Complex beli 3 percuma 1
- Chew Vita-Lea beli 3 percuma 1
Shaklee dah tak main dah 1 bulan 1 promosi produk je. Berganda-ganda tawaran yang diberikan saban bulan sekarang.

Jadi untuk anda yang berminat mendapatkan produk2 diatas atau penerangan lanjut mengenai fungsi dan sebagainya, jangan malu2 cari zati ye.

Yunez Izzati
012-6720464
SID tip top & meletop!